2010. május 20., csütörtök

SPÁRGALEVES SZEGFŰGOMBA KRÉMMEL, PADLIZSÁNOS BAGETT

Hideg napok állnak mögöttünk. Ezért inkább langyos levest készítettem. Igaz, az arabok a forróságban esküsznek a forró teára. Bizonyára igazuk is van. De hidegben valyon mit innának? Jeges teát? 

2 főre:
1 csomag zöld spárga
petrezselyem
Himalája só
rizstejszín (házi- főtt barnarizs vízzel, egy csipet sóval összeturmixolva, leszűrve vagy átpasszírozva)
víz
szerecsen dió
citromlé

A krémhez:
3-4 ek rizstejszín
2 ek kendermag

A spárgát megmostam, a végeit levágtam. Az alsó részt meg szoktam pucolni, de ez nagyon zsenge volt, nem volt rá szükség. A fejeket is levágtam, és félretettem. Néhány percig pároltam a darabolt zöldséget (azaz virágszárakat). Ezután összeturmixoltam a többi hozzávalóval.

A krém összetevőit is pürésítettem.

Tálkákba öntöttem a langyos levest, meglocsoltam a krémmel, rászórtam néhány spárga fejet, csepegtettem rá egy kis extra szűz olíva olajat és egy kis petruska Voilá!



A bagett végleges formája tegnap pattant ki a fejemből. A padlizsán már várakozott egy ideje a hűtőben, hirtelen nem tudtam mit kezdeni vele. A kenyérsütés is időszerű volt, hát igy alakult.

Hozzávalók 2 bagetthez:
1 db padlizsán
fél fej fokhagyma (én új fokhagymát használtam
friss kakukkfű
Himalája só
olíva olaj

A tésztához:
30 dkg t.k. tönkölybúza liszt
50 dkg hajdina liszt
(5 dkg csíráztatott rozs liszt- ez kényszeres megoldás volt, mivel kicsit több vizet adtam a tésztához a kelleténél, és elfogyott a többi lisztem)
1 cs. bio sütőpor
1/2 dl olíva olaj
Himalája só
kakukkfű
1,5 tk füstölt paprika
víz

A padlizsánt megpucoltam. Egy fóliára olajat kentem, rászórtam a fűszereket, majd ebbe tekertem a padlizsánt.



190-200°C-on kb 40 perc alatt puhára sül a padlizsán. Ezalatt összekeverhetjük a tésztát. Először a száraz alapanyagokat, majd jöhet az olaj, és a víz. Ezutóbbival vigyázzunk, mert a padlizsán is enged majd nedvességet magából!


Ha kész a padlizsán, daraboljuk fel kis kockákra, majd nyomkodjuk ki egy kicsit. A velesült fűszerekkel együtt forgassuk bele a tésztába. Lisztezett deszkán formáljunk bagetteket, vagdossuk be a tetejét, majd szórjuk meg egy kis liszttel és süssük készre. Ez nálam 1 1/2 órát jelentett, de ahogyan említettem, egy kis nedvesebb lett, mint kellett volna. Lehet belőle cipót, vagy zsemlécskéket is készíteni. Nagyon ízletes lett a füstölt paprikával és a padlizsánnal.



Megszületett a fagyitorta verseny eredménye! Itt nézhetitek meg a győzteseket. Sajna mi, magyar versenyzők (azaz ve.ga és jómagam) nem vagyunk köztük, de legalább a kiemelt résztvevők között szerepelünk:) Kezdetnek ez sem rossz. Elvégre nem is olyan könnyű tengereket átívelő távolságban élő emberek ízlését eltalálni. Más kultúra, más ízek stb. Mindenesetre remek kihívást és örömet jelentett a torta kiötlése és elkészítése, hogy az elfogyasztásáról már ne is beszéljek. Örülök, hogy kipróbáltam,és még csak most jön a nyár. Legalábbis papíron. Nem baj, hinni kell, és hálát adni. Jön, és kész! 



2 megjegyzés:

Szamóca írta...

Hogy neked milyen ötleteid vannak mindig! Fantasztikus!
Nagyon tetszik mindkét finomság!

Norka írta...

Köszönöm! Én sem szoktam nálad unatkozni:)