2011. február 21., hétfő

FŰSZERES HOKKAIDO TÖK - japánul itthon

Ritkán jutunk fel a pesti bio piacra szombatonként, aminek tavasztól tél elejéig nem is volt semmi jelentősége: önellátók voltunk, illetve környékbeli terményekkel egészítettük ki az asztalra került ételeket. De most, hogy már a nénikék is a valahonnan felvásárolt anyagból dolgoznak, jól esik néha körbenézni a Csőrsz utcánál. Ilyenkor két hétre feltankolunk zöldségből, gyümölcsből, zöldekből, búzafűből.
Egy Hokkaido tököcske volt utolsó bevásárló túránk utolsó tétele. Kétféle étel készült belőle.
Egy nyers, fűszeres saláta őrségi, (tényleg) hidegen sajtolt tökmagolajjal, kimchi paprikával (ezt más szárított csilivel is helyettesíthetjük), himalaya sóval és fekete szezámmaggal.


Egy másik alkalommal főtt étel készült belőle. Valahogy úgy vágytam egy afféle japán, szerzetesi fogásra, így főztem egy kis sushi rizst, aminek a vizébe kevés alma ecetet raktam, főztem egy kis adzuki babot, a kockára vágott tököt pedig forráztam, majd wokban átforgattam egy kis kókuszolajon, szójaszószon. Friss korianderrel és egy kis hidegen sajtolt szezámolajjal meglocsolva tálaltam. Isteni volt, de azt be kell vallanom, hogy végül is nekem a nyers változat jobban esett.


2 megjegyzés:

ezisén írta...

Szombaton én is kimegyek, mert mostanában a Férjem szokott bevásárolni ((:: Tökből még nem készítettem semmit, pedig régen szinte naponta főztem vele, bár a hokkaido tököt nem sikerült megkedvelnem. Lehet nyersen finomabb.

ezisén írta...

Kedves Norka!!
Köszönöm a kedves soraidat ::))
Igen jól látod, a két véglet megy jól, a középen levés az megy nehezen, de azért bízom magamban.
Most csak 1 hetes böjt lesz, ez már biztos ::))