2011. június 13., hétfő

BOGYÓS LEPÉNYKE

Eez nem egy nyers recept. A hatéves keresztfiamnak készült reggelire. Azt hiszem nem az első reggelen kellett volna ezzel kezdenem, ízlett is neki meg nem is. Kell ilyenkor néhány nap, míg áthangolódik ránk, az ízeinkre. Bezzeg ebédre a rántott husit krumplipürével betolta.


16-18 db-hoz:

2 bögre búzaliszt
1/2 bögre kukoricaliszt
1/2 bögre hajdinaliszt
1/2 bögre árpapehely
1/3 bögre nyírfacukor
1!2 bögre zsiradék (én bio margarint használtam)+ a forma kikenéséhez
1 bögre vegyes bogyós gyümölcs
2 tk foszfátmentes sütőpor
1/2 rúd vanília magja
1 mokkás kanál ceyloni fahéj
1 csipet só
3-4 ek tejszín
1/2 bögre víz

A sütőt 180-200C-ra előmelegítjük. Összekeverjük a száraz összetevőket, majd a folyékonyakat is hozzáadjuk. Kikenjük a muffin formát, majd a formák aljára rakunk egy réteg tésztát, rá gyümölcsöket ( én 4-5 darabot tettem mindegyikbe. Epret, málnát ribizlit). Ezeket befedjük egy újabb réteg tésztával, majd kb. húsz perc alatt készre sütjük. 
Miért lepénykék? Igazából muffint akartam, nyilván aki esetleg tojást eszik és tesz bele, annak jobban hasonlít majd a sütije egy muffinra, de gondolom a pehely és a sűrűbb liszt is lehúzta a tésztát. De nagyon finom lett.

3 megjegyzés:

re'pa írta...

És nektek ízlett? Szépen néz ki és édes a "csomagolás" is :)

ezisén írta...

Már hat évesen rögzülnek a szokások és csökken a kísérletező hajlam? Akkor már értem, hogy én miért találok néha a tányéromon és a gyomromban oda nem illő, és főleg nem nyers dolgokat ::))

Norka írta...

Nekünk nagyon ízlett. Egyébként nem került volna ide:)

Mivel nálunk viszonylag ritkán van, és otthon teljesen más alapokra helyezik a gyerkőcök etetését persze hogy nehéz vele újat elfogadni. Van egy-egy mintája a sütiről, a kenyérről kakaóról stb. Azért a gyümölcsökkel nincs gond, és a múltkori látogatásakor nagyon ízlett neki a banán alapú eperfagyi, az ischler pedig bármikor lehet joker:)