2012. január 23., hétfő

CSAK SEMMI FAXNI

Amikor először találkoztam a nyers vegán étkezéssel, eleinte előfordult, hogy elhúzodtak az ételkészítesek. Idővel, ahogy belejöttem és megismertem az új technikákat, már otthonosan mozogtam ebben az eddig ismeretlen világban, ment már minden, mint a karikacsapás.
De történt más is: leegyszerűsödtek az igények. Nem vágytam már nap mint nap komplikált ételekre, több fogásra. A zöldségek, gyümölcsök önmaguk szépségével is elcsábítottak. Egy kis krémet kellet már csak elkészítenem és mártogattam, csomagoltam, hajtogattam. Ahogyan a zöldség textúrája engedte.
Most már talán ezek a legizgalmasabb ételek számomra. A zöldekhez tavaly télen még másképpen viszonyultam. Nem kívántam őket a hidegben annyira. Talán ez a természetes, hiszen ezen az éghajlaton nem is igazán szezonális a sok saláta féle télvíz idején. De idén fontos szerepet játszanak a mindennapjainkban. Nem mindenkinek tűnik egyszerűnek bio zöldekhez jutni ezekben a hónapokban, de ajánlom mindenkinek a bio piacokat (Budapesten a jól ismert Csőrsz utcai vagy az újpesti), közösségi szerveződéseket termelői alapanyag beszerzése céljából (ilyen pl. a Szatyor), illetve a már házhoz is szállító biotermelőket (pl a Lile).

 Hétvégi vacsora :)
(Fodros kel, tyúkhúr, dió, cékla, sárgarépa, pok choy, paradicsomos pesto)

4 megjegyzés:

Annipanni írta...

Hmmm, de guszta ez a tálcányi finomság! :)
Kicsit kiestem ebből a nyersevésből, bár még mindig rengeteg gyümölcsöt eszem, de a zöldségekhez valahogy több lelkesedés kéne... Ám, ha így látom feltálalva rögtön kedvet kapok hozzá!

Nyerskonyha írta...

Én is az egyszerűség híve vagyok, sőt a zöldeket az éven meg szeretném többszörözni az étkezésemben amit a természetben szedni lehet, csalán, pitypang, utifű, hogy csak a legismertebbeket soroljam. Majd készítek szószos recepteket is és felrakom a blogomra, remélem ti is kipróbáljátok majd őket.

Norka írta...

Hjará Panni!
Annyi édes és zöldség van a télen és élénk színeikkel napfényt hoznak a mindennapjainkba.

A vadon termőket mi is nagyon szeretjük, jöhet bármi minden formában és mennyiségben :)

Norka írta...

Hjará Panni!
Annyi édes és zöldség van a télen és élénk színeikkel napfényt hoznak a mindennapjainkba.

A vadon termőket mi is nagyon szeretjük, jöhet bármi minden formában és mennyiségben :)